"Hjärtat gör mig blind"

Det är för varmt för att existera idag. Nej, jag klagar inte, jag bara konstaterar.
----------------
Jag var hos farbror doktorn imorse och det gick riktigt bra. Det var en ganska ung läkare som ännu inte tröttnat på sitt yrke och därför var villig att hjälpa mig. Fick tid för röntgen, en lovad remiss till sjukgymnast och smärtstillande medicin.
Tog min första tablett för någon timme sedan. Så klart hoppades jag på nåt slags mirakel att armen skulle bli helt bra efter den enda tabletten. Men tji fick ju jag.
--------------
Har varit lite nyttig och jobbat några timmar idag också. Så nu har jag tjänat några kronor i alla fall. Inte så att det räcker till en utlandsresa precis, men med lite tur en tripp till Karlstad
Men jag insåg ganska snabbt att det kanske inte var världens smartaste drag av mig att bära runt på en tung hink. När jag är vänsterhänt och allt. 
Men dum som jag är så gjorde jag klart hela landet. Nu kan jag knappt skriva för att armen darrar. Jävligt klyftit, fröken Harkman.
 --------------
Ringde chefen idag. Och chefen bestämde.
Han är en gambler, minsann. Men den här gången tror jag att han gjorde ett mycket dåligt drag.
PREEEEEESS!!!!!
---------------
Jag har en plan för imorgon, eller, jag hade en plan för imorgon. En jävligt nyttig sådan. Men nu ser det ut som pappa ska iväg. Och därmed också bilen. Då funkar inte min plan riktigt bra. Hoppas han får skjuts av någon annan, för då ska jag ringa och smöra för honom imorgon. Ordentligt.
--------------
Var ner till G-parken och kikade på studenterna idag i hettan. Tur att det finns sprit och andra alkoholhaltiga drycker de kan svalka sig med. Det har inte jag. Jag är avis.
Ska dra iväg en sväng med Flanders och kolla läget lite senare.
Förmodar att han vill smida planer för morgondagen också. Det vill inte jag.
--------------
Lennart hade tydligen skadat sig för någon dag sen. Han hade gjort en Lisa, som Flanders kallade det. Skadat tån och spräckt nageln. Inte riktigt en Lisa om jag får säga det själv, men nu får han i alla fall känna hur det känns. Det är inte så jävla kul.
-----------------
Grattis till alla er som tagit studenten idag!
Hoppas ni får en roligare kväll än vad jag hade för tre år sedan!
------------------
: Hela världen är så underbar
om man är korkad, tom och glad :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0