Allt eller inget. Dagen D.

Idag var den stora dagen. Dagen D.
Jag trodde aldrig att det skulle gå hela vägen. Men se det gjorde det!

Tack vare denna dag har jag körkort, sommarjobb och till och med lite pengar på kontot.

Jan Fogelberg är en snäll man. Han gav mig körkort.
Claes Söderberg är en annan snäll man, för han är en gambler och valde att chansa på att jag skulle klara kortet. "Det var väl det jag visste" sa han och skrattade när jag ringde och berättade.
Så nu börjar fem veckor på Mora Tidning på måndag. Claes är en väldigt snäll man.

Ett annat plus i kanten var att det låg ett brev till mig från Dalarnas Tidningar och väntade på mig när jag kom hem. Det var ett lönebesked om semesterersättning från min tidigare praktik. Det var ingen stor summa direkt, men den räcker till mina väntande räkningar som jag varit orolig över.

Dessutom står en underbart fin bukett rosor på köksbordet hemma och vittnar om hur fruktansvärt bra jag har det just nu.

Nu återstår bara problemet med bilen. Jag måste ha en bil på måndag. Och det har jag inte. Men det ordnar sig. På nåt sätt. Om någon har en billig bil till salu så är jag intresserad. Helt enkelt.
-------------------
50/60-talsfesten i lördags blev väldigt lyckad. Och vi lyckades nog rätt bra med att agera catering. Vi var rätt bra helt enkelt. Och snygga.
-------------------
Till helgen vill jag göra någonting ordentligt. Någonting kul. Jag känner att jag förtjänar det.
-------------------
Klockan är mycket och det har varit en lång dag. Imorgon ska jag verkligen försöka sova ut.
Men jag struntar fullkomligt i om det blir snarkningar eller annat bråk inatt för ingenting skulle kunna förstöra den här dagen. Helt enkelt.

God natt. Och kör försiktigt.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Grattis till körkortet! Fan va du är duktig Lisa! Massa stolt :D

2008-06-25 @ 05:46:58
URL: http://jonasblom.blogg.se/
Postat av: Carro ( från Molkoms journalistlinje)

Grattis!! Härligt att du fixade körkortet! Det är väldigt smidigt att ha och snyggare än att behöva visa upp passet när man visar legitimation :)



Ha det gött!

2008-07-10 @ 08:13:58
URL: http://nenilorac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0