"When will this loneliness be over?"

Jag sitter i skolan och arbetet går väldigt långsamt framåt.
Det verkar som om Bosse och Mats har gett upp och menar att vi inte ska ha något bildspel på sidan förrän efter jul. så att det liksom inte längre blir vårt problem.
Men det tycker vi är väldigt tråkigt, eftersom vi har meterial till bildspel som är kopplade till artiklar som ska läggas ut redan nu snart.
Men jag ska fortsätta försöka bråka fram så att det fungerar.
----------
Herr Hedelin är här nu och hjälper ettorna med kalibreringen av bilderna till tidningen. Jag vågar inte riktigt gå in dit, för jag är rädd att han ska ta upp det där otroligt kassa som jag gjorde med N.Y-tidningen. 
Ettorna är i slutskedet nu och jag känner verkligen igen den där stressade glimten i ögat som de alla går omkring med. Kommer exakt ihåg hur det kändes för ett år sedan, när vi satt uppe princip dygnet runt de sista dagarna.
Men jag kommer också ihåg hur bra det kändes när den färdiga tidningen låg där i buntar inne i journalistsalen. Vad liksom stolt man var.
----------
Jag pratade med Flanders nyss. Som är jourledig idag. Vi pratade lite inför den stundande julen. Och vi har liksom bytt. För en gångs skull är jag sugen på juldan medan han är ganska anti.
Men han sa att han säkert skulle hinna ändra sig, och det tolkar jag som att han ska med. Eller nej, han ska med!
Men Martin och Olof kommer tydligen inte som det var bestämt. Så där försvann mycket av det som jag verkligen såg fram emot. Men jag ska nog försöka locka hit dem på nyår istället.
Fast jag har en känsla av att de planerar någonting i gänget med stort G. Det gänget som jag inte längre ingår i.
--------
Det är bara ett L i Molkom. Till och med politiker som ska ha koll menar att det är två L. Men icke.
--------
Nu ska jag försöka skriva lite längre än bara ingressen på min artikel. Sen försöka hinna äta lite.

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0