Frisk ännu en gång

Vad har hänt sen sist jag skrev? Äh, jag vet inte vart jag var eller när det var, så jag skriver bara på. 
De senaste dagarna har jag legat halvt utslagen. Eller tja, nästan iaf. Lyckades visst dra på mig en riktigt trevlig urinvägsinfektion förra veckan, så jag har mest suttit på toaletten och legat utslagen i feber. 
Sjukdomarna, eller vad man nu ska kalla det, tycks avlösa varandra just nu. 
Men nu, efter en redig penecilinkur så är jag pigg och kry igen. Och tur är väl det, eftersom jag har gjort min första dag på praktiken idag. Det blir först ett par dagar på Karlstads-tidningen och sedan övergår jag till VF. I like it!
 
Idag när jag gick in på jobbmailen såg jag att jag hade fått ett mail från en snubbe från NRK (Norges motsvarighet till SVT). Han hade läst en artikel jag hade skrivit om vargar och tamdjursboskap och hade några frågor. Jag kunde tyvärr inte hjälpa honom men det känns ändå skoj att någon på NRK läser någonting som jag har skrivit. 
 
Flyttandet för F går framåt. Och jag försöker hjälpa till så gott jag kan. Vi var i nya huset och skruvade ihop möbler till sent igår kväll. Det blir nog bra det här. 
 
Nu har jag en hotellgäst. Syrran kom just från en jobbkonferens i Stockholm och övernattar. Trevligt. 
 
Nu är det dags att sova. 
 
Puss, hej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0