Roadtrip med kusinerna

Vilken bra dag det blev idag. 
En slappmorgon med sen frukost och starkt kaffe. Sedan ringde Maria och frågade om jag ville äta thailunch med henne, Bråmå och lille Stellan. Visst, sa jag. 
När vi satt där började vi prata om Expert och konkurrsen och kom snabbt på att "man borde ju ha varit på utförsäljningen". Så jag och Maria kom fram till att åka till Mora medan Bråmå stannade hemma och var barnvakt. Med oss i bilen fick vi även Sara.
 
Trots att klockan var närmare halv fyra när vi kom dit så var det fortfarande kö för att komma in. Det blev dock inte så mycket shoppande eftersom det mesta var slut. Och tur var väl kanske det, för min del i alla fall. Maria var den enda av oss som gick därifrån med en påsa, innehållande ett Nintendo DS (som jag också skulle vilja ha, men hon snodde det sista). 
Däremot så fick jag med mig två mysiga mössor i en påse. Det börjar ju bli höst nu, hör jag det ryktas om. Och mössor kan man aldrig ha för många av! Sedan blev det en tur till McD innan vi rullade hemåt och jag avslutade kvällen framför teven med en öl. 
 
Imorgon blir det fullt upp. Malungs höstmarknad, en fika med världens bästa Emma, kakbuffé och spelkväll står på schemat. Det är banne mig stressigt att vara arbetslös och sysslolös. 
 
Puss, hej. 
 
Loosegoats - Failure
För att jag kom hem i tid och lyckades se deras framträdande i God kväll. Fantastiskt band med en ännu mer fantastisk frontare och med en nysläppt skiva som jag fantastiskt gärna skulle vilja äga ett ex av. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0