Date night

Vilken mysig kväll det blev igår. 
Mannen kom hem från jobbet, vi åkte hem till mig, svidade om och tog en öl. Sedan begav vi oss till restaurang Alfie och åt en supergod middag. Lite synd på alla vinflabbande tanter som höjde ljudnivån markant. Men det gjorde inte så mycket. 
 
Efter middagen struntade vi i att gå hem och gick istället till Tempel bar och tog ett glas. Som blev två glas. Hur jävla mysigt som helst. Vi blev sittande längre än vi hade tänkt så klockan var mycket innan vi var hemma. 
 
Imorse släpade vi oss motvilligt upp ur sängen. Sedan blev det en frukost på Ikea. Jag köpte galgar och diskborstar och han kollade på en ny säng till lillkillen V.
En sväng på Bergvik och Biltema blev det också innan det roliga var slut och han var tvungen att åka till jobbet. 
 
Idag ringde min kollega Birger från Mora tidning. De har tydligen bestämt att de ska göra en Hallå-där på mig angående min C-uppsats. Den som handlar om brottsrapportering över tid med fokus på pressetiska regler och namnpublicering i Mora tidning. Suck!! 
Jag visste att jag aldrig skulle ha gett dem ett exemplar. Nåja. Man ställer väl upp för vänner och kollegor antar jag. Så nu måste jag bara läsa på min uppsats igen. Så jag kommer ihåg vad jag kom fram till. Sedan jag fick den godkänd har jag bara lagt den åt sidan och försökt glömma den. Nåja. 
 
Ikväll har jag sovit i soffan. Jättelänge. Nu hoppas jag bara på att jag kan somna om så jag inte blir vaken hela natten. 
 
Jag ska i alla fall göra ett försök nu. 
 
Puss, hej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0