Vilken helg!

Vilken helg det blev! Har haft det helt otroligt bra!
Han kom hem till mig på fredagskvällen. Han hade med sig en hel kylväska full med kycklingsallad, mousserande vin, choklad, vindruvor, öl... Så vi gick ner till Gubbholmen och satte oss vid vattnet. Så förbaskat mysigt! Tyvärr kom vi ju dit ganska sent så det tog inte så lång tid innan solen gick ned, men det var så härligt ändå.
(En liten parentes i sammanhanget är att när vi sitter där och har det toktrevligt kommer helt plötsligt Rasmus och sätter sig två meter bort. Jag blev lite obekväm för en sekund men undrade sedan varför i hela friden jag tänkte så, jag vände mig med ryggen mot honom och fortsatte att umgås med mannen. Och poff så hade jag glömt att han satt där bakom mig. Det blir inte bättre än så.)
När solen gått ner och det började bli svalare gick vi hem med alla grejer. Men det var så äckligt varmt i min bastu till lägenhet så vi bestämde oss för en promenad genom stan. Det slutade med en GuinnessBlå dörrens uteservering.
På lördagen gick vi upp och tog en kaffe tillsammans innan det var dags för mig att åka och jobba. Han stannade hemma medan jag rullade till Skoghall och Tassemarten.
Det var trevligt jobb, varmt och fint, intressanta människor och.. tja, friskt luft.
Senare kom mannen dit och hjälpte oss att packa ihop. Sedan rullade vi mot Värmskog.
På kvällen gjorde vi lyxmiddag. Vi grillade tre olika sorters lax, gjorde egna klyftpotatis, vitlöksbröd, satziki, sallad och vin. Det var sååå gott!!
På söndagen vaknade jag upp till strålande solsken och en man som fixade i trädgården. Han fixade pannkakor med glass och sylt till frukost och sedan låg vi i solen och bara degade. Det blev inget bad, men fotbad från bryggan blev det dock. Jag fick även åka fyrhjuling för första gången i mitt liv (som jag tyvärr inte har någon bild på). För det gör vi tydligen på landet. Det var roligt och det kändes tryggt med Fredrik bakom.
Det visade sig att han skulle jobba kvällspasset på måndag så vi bestämde att jag skulle sova kvar en natt till och att han skulle köra mig till Karlstad på måndag morgon istället, eftersom han ändå var ledig. Och så blev det. Sådet blev en extra kväll på landet, lite kompensation för att det inte blev det i fredags. Så istället för att sitta ensam i min lägenhet en söndagkväll blev det en kväll i hans soffa med lite vin och en dålig film.
Jag hoppas att ni har haft en lika bra helg som jag har haft, och att ni blir lika bortskämda av någon som jag har blivit denna helg.
:D:D:D:D
Nackdelen med en bra helg är solen är ju dock att jag har bränt mig sp förbannat! Fredrik också. Väldigt smart av oss! Jag som skulle passa mig för att få ränder eftersom jag ska ha klänning på avslutningsmiddagen på fredag. Nu kanske jag måste hitta en halterneck-klänning. Eller en långärmad med polokrage :P
Fredagsmys vid Gubbholmen.
Det syns väldigt dåligt men detta är alltså vår lördagsmiddag. Grillad lax, klyftpotatis, vitlöksbröd...med mera.
Den här utsikten skulle jag kunna vänja mig att vakna upp till.
Jag gottar mig i solen i väntan på frukostpannkakor.
Frukost på landet.
Doktor Fredrik hjälper mig att ta bort en sticka ut min tå. Han är snäll han!
Jag leker med reflektionen från hans piloter.
Snäll man skjutsar mig till jobbet på måndag morgon.
Puss, hej!

Kommentarer
Postat av: Emma

Någon har det bra tror jag allt! :D

2012-05-30 @ 08:47:13
URL: http://nummerfjorton.blogspot.com
Postat av: Lisa

Ja så hemskt bortskämd är jag!

Förresten, är du hemma i storstan runt den 9-11 juni? Jag tror att vi kanske ska dit på handboll.

2012-05-30 @ 10:14:53
URL: http://lillasysterdyster.blogg.se/
Postat av: Emma

Lite sämre med det, ska på skolavslutning till Malung den 8:e, sen kommer jag tillbaka på kvällen den 9:e och morgon den 10:e så åker jag till Motala för att cykla halvvättern... :/ Men vi får försöka boka in något snart tycker jag!

2012-05-30 @ 15:49:11
URL: http://nummerfjorton.blogspot.com
Postat av: Isabell

Nämen himla gott Lisa, och stilig är karln till på köpet : )

2012-05-30 @ 23:32:11
URL: http://bellatrixofix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0