Helgen som gått och klassavslutning

Jag ljög visst lite i förra inlägget. Jag träffade honom visst ganska snabbt igen, redan på torsdagskvällen faktiskt. Han hade ledig dag på fredagen och eftersom jag också hade avslutningsplaner med klassen hela fredagen så tog jag också ledigt från jobbet. Så det blev en stressfri morgon tillsammans med honom.
På eftermiddagen drog jag mig till Värmlands museum där jag mötte upp resten av den gamla klassen för lite avslutningsfika med vår programledare.
Vi gjorde även en tävling som gick ut på att i kronologisk ordning nämna alla delkurser, rätt ansvarige lärare och antal kurspoäng. Det är inte klokt hur snabbt man glömmer bort! Men vi lyckades få några poäng iaf.
Efter tårtkalaset tog vi en sväg förbi Systembolaget och sedan vidare hem till SofiaHerrhagen. Därifrån gick vi i samlad trupp till Barbros Brygga där det bjöds på avslutningsmiddag. Det var trevligt och gott. Kvällen avslutades som vanligt på Koriander. Det var helt enkelt en helt okej avslutning med Informationsprogrammet avgångsklass 2012.

Jag sparade på mina krafter under helgen för jag hade planerat en utekväll även på lördagen då min gamla klasskompis Erik skulle spela på Båten. Men det blev helt enkelt inget. Istället blev det en lugn kväll i soffan. Lite långtråkigt men helt okej.

igår var jag i flyttartagen igen. Eftersom jag och Fredrik har stora planer för den kommande veckan så är det otroligt mycket som måste hinnas med denna vecka. Jag måste bland annat packa ihop och tokstäda min lägenhet så att den är klar när den där tjejen flyttar in.
Jag fick lite panik igår när jag satt där och packade ner kläder samtidigt som jag pratade med Fredrik i telefon. "Vi får ta det som det kommer... Vi löser det på nåt sätt" säger han alltid. Men likt förbannat ska han ta upp det hela tiden. Om vi ändå ska ta det som det kommer så väljer jag helst att inte prata om det hela tiden, det blir liksom ännu jobbigare då.

Nu ska jag återgå till jobbet. Det är min sista vecka på VF nu. Otroligt trist, otroligt tråkigt och otroligt frustrerande.


Puss, hej.

Melody club - Let´s kill the clockwork
Behöver jag ens kommentera det?

Kommentarer
Postat av: Emma

Koriander... Kummin.. same place different names ;) Så när får man träffa dig då? Fullt upp verkar det vara både från ditt håll och mitt :P Puss&Kram

2012-06-04 @ 14:34:17
URL: http://nummerfjorton.blogspot.com
Postat av: Lisa

(Svarar här för jag kan fortfarande inte kommentera din blogg :( )

Hehe.. Kummin :D

Jadu... Dansbandsveckan? ;)

2012-06-07 @ 11:15:11
URL: http://lillasysterdyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0