"Jag måste springa nu för om länsman hinner fatt mig får jag sitta inne nu"

Jag har haft en väldigt givande helg. Till en viss grad åtminstone.
Fredagen var lugn från mitt håll. Men i lägenheten under var det däremot inte det. Verkligen inte.
Ett gäng överförfriskade karlar som varken valde att gå ut eller gå hem.
Egentligen spelar det ingen roll för min del, de får gärna festa, eftersom jag vet att jag själv kommer att ha fester som kommer störa andra. Men just denna kväll var jag en aning irriterad eftersom jag visste att jag skulle upp och jobba på lördag morgon.
Men feg som jag är så gick jag aldrig ner och bad dem hålla käften. Men tack och lov för öronproppar!
----------------
Trött steg jag upp ur sängen på lördag morgon, drog på mig KAU-tröjan och drog mig upp till universitet för att guida blivande studenter på Öppet hus.
Det var kul men mycket mindre folk än jag hade tänkt mig. Men jag fick i alla fall genomföra en guidning. En tjej från Linköping som funderade på att börja läsa på lärarprogrammet, och hennes två föräldrar. Eftersom det var min allra första guidning så kändes det ändå skönt att bara ha en liten grupp. Jag hoppas att jag gjorde ett bra jobb och inte skrämde bort henne.
Kvällen blev också lugn. Lite ostbågar, saft och slötittande på Melodifestivalen.
----------------
Under söndagen fick jag en del gjort i alla fall. Stekte ett berg pannkakor, bakade ett gäng chokladmuffins, diskade och städade undan.
Men något plugg blev det ju dock inte. Men inga överraskningar där.
---------------
Idag? Jag har fan inte hunnit med någonting. Tiden har gått så sjukt fort. Men jag har i alla fall tagit mig i kragen och sökt två sommarkurser. Ungas kultur i ett digitalt medielandskap 7,5 hp och Kreativt skrivande 7,5 hp. Om jag kommer att läsa någonting av det vet jag inte än, men det känns bra att ligga ett steg före och faktiskt ha sökt i alla fall. Så man slipper ångra det senare.
----------------
Det här med födelsedagsfest också... Jag har en attending guest hittills. Känns verkligen jättelyckat.
Men vi får se. Det är ju lång tid kvar.
Nu ska jag gå och... tja, jag vet inte...
Puss, hej.
Movits - Äppelknyckarjazz
För att man blir på sådant partyhumör. Den är farlig att lyssna på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0