Dating in the dark

Ikväll har jag sett på den amerikanska versionen av Dating in the dark. Kommer ni ihåg den serien?
När tre killar och tre tjejer fick dejta varandra i ett mörkt rum och sedan avgöra om de ville fortsätta dejta varandra efter att ha sett varandra i ljuset.
Jag tycker den serien är väldigt fascinerande. Jag menar, i varje program är det alltid något par som blir såååå kära i varandra. I mörkret. Typ varandras själsfrände. Men så fort de ser varandra i ljuset så blir de besvikna och väljer att gå ifrån huset utan att gå vidare. Men hallå! Det handlar om EN DEJT!! De ska avgöra om de kan tänka sig att fortsätta DEJTA personen! Inte gifta sig eller ta ett livsavgörande beslut! EN DEJT!!
Jag menar, om man känner en fantastisk kontakt i mörkret, betyder det att den kontakten försvinner helt om personen inte matchar ens drömtjej/drömkille till utseendet? Nej, jag hoppas verkligen inte det.
Jag skulle absolut kunna tänka mig att vara med i ett liknande program. Men problemet är att jag vet att jag skulle bli tokkär direkt i mörkret. För jag är sådan. Jag blir faktiskt kär väldigt lätt, har jag kommit fram till.
Men jag hoppas att jag inte skulle vara så utseendefixerad som vissa i detta program.
--------------
Nåja.
Imorgon styr jag och syrran bilen hem mot Malung.
Det ska bli skönt att komma hem ett tag. Och så ska jag se till att hänga med Flanders en del också.
---------------
Jag hade hoppats på att min kurslitteratur skulle hinna komma innan jag åker, så jag liksom kan plugga på tentan som ska skrivas efter påsk, men icke.
Det värsta är att jag vet att den kommer med posten imorgon, men det har vi inte tid att vänta på.
Men jag har ingen annan att skylla på än mig själv, som alltid är så dålig på att beställa kurslitteratur i tid.
---------------
Idag kom jag på att jag har glömt bort en viss födelsedag. Helt och hållet. Det är första gången på flera år som jag har glömt bort den. Jag hade nog inte ens kommit på det själv om inte någon hade påmint mig om det.
Men det kanske är ett bra tecken? Denna gång tror jag faktiskt det. På sätt och vis. Fast ändå inte. Fast ändå.
----------------
Nåja igen.
Klockan är mycket nu och syrran ska hämta mig klockan nio imorgon, så det är nog dags att krypa till kojs.
Puss, hej.
Godsmack - I stand alone
För att den liksom sitter fast i mitt huvud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0