Här har ni en eftertraktad journalist

Jäklar vilken dag jag har haft! Det var inte alls så den var tänkt att bli.
-------------
Dagen började med introduktion i den nya kursen. Dagen fortsatte sedan med veckans första datapass med introduktion av mitt hat-program Illustrator. Jag och Illustrator har verkligen inget lyckligt förhållande. Jag gillar det inte, helt enkelt.
-------------
Innan passet började, passade jag på att ringa upp Mediaresurs för att höra vad som hände med mitt kontrakt för NWT. Det visade sig att det hade försvunnit i cyberrymnden.
En timme senare ringer min kontakt på NWT.
"Vi har fått ett sjukdomsfall i Malung. Skulle du kunna åka dit och jobba från och med imorgon och veckan ut?"
"Alltså..." sa jag. "Jag ska faktiskt redan dit och jobba i helgen."
"Jaha? På MT eller?" frågade han. Jag är rädd för att jag hörde en hint av irritation i rösten.
"Eeh... Mmm" svarade jag och kände mig superdum. Helt utan anledning egentligen. DT frågade först och jag har inte råd att tacka nej till jobb. Men ändå. Kände mig väldigt dum.
Det hela slutade i alla fall med att jag ska åka till Malung en dag tidigare än det var tänkt och göra ett gästspel på NWT under onsdagen.
----------------
Men hurra för Lisa kanske ni tänker och undrar varför jag klagar. Och ja, det tänker jag också. Men jag kan inte låta bli att känna mig dum.
Jag kan inte heller låta bli att tänka att det hela är någon sorts maskopi.
Jag menar, är det inte skumt att två konkurrerande tidningar ringer och bönar och ber mig jobba samma helg, när ingen av dem har (så gott som) hört av sig tidigare?
Kanske är det någonting på gång i Malung som ingen av dem vill veta av och lassar hela lasset på timvikarien. Vad vet jag?
----------------
Även. Om man ska vara riktigt ärlig så är egentligen denna vecka den absolut sämsta veckan för mig att ta på mig jobb. Vi ska precis börja terminens största projekt och hela veckan är full med viktiga genomgångar av program och möte med kunder och klienter.
Gissa om jag hade en klump i magen idag när jag skulle berätta hur det ligger till för min grupp. Men som tur är fick jag riktigt bra gruppkamrater och de sa att det var lugnt.
Dessutom vill jag ju inte tacka nej till jobb. Det är ju liksom det jag vill göra. Jobba. Som journalist. Egentligen.
-----------------
Sen ser jag ju inte riktigt fram emot det här snökaoset som de pratar om de kommande dagarna heller. Fy bubblan.
-----------------
Inte nog med detta.
Lektionen drog ut på tiden och jag blev sen till mitt möte på stan med Emma. Jag var alldeles för tankspridd och glömde helt bort varför jag åkte ner på stan, nämligen för att gå på biblioteket och hämta ut mina kursböcker.
Dessutom hann jag inte gå på banken.
------------------
17.40, fortfarande på stan, kom jag ihåg de där filmerna som låg hemma på bordet och som skulle vara tillbaka på Cassablanca senast klockan sex.
Jag slängde mig på nästa buss, hämtade filmerna och sprang till Cassablanca. Några straffavgifter har jag verkligen inte råd med just nu.
Men pust, jag hann precis.
-----------------
Sedan lagade jag en misslyckad och alldeles för sen middag. Nu har jag nyss avslutat packningen av väskan.
Nu ger jag upp för idag, tar nya tag imorgon och hoppas att jag och Gula Faran tar oss helskinade hem till Malung.
-----------------
Förlåt om jag tråkar ut er, den en eller två läsare som läser denna blogg. Men jag kände bara att jag behövde beklaga av mig lite.
Puss, hej.
Plan Three - Triggers
För att Plan Three är nog en ny favorit. En liten i alla fall. Helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0