Surkärring - javisst

Vad har hänt sen jag skrev senast? Tja, en hel del skulle jag tro.
Jag hade en tid hos sjukgymnasten i fredags men det blev ingenting av. Så är det.
--------------

Idag har jag och syrran varit på bland annat Ikea (mormor och morbror kom inte för att det var för kallt)
Jag köpte nya fina, stora vinglas, en ny ungsform, godis och en verktygslåda. Sedam blev det en sedvanlig thailunch på buffén och sedan storhandling på Coop.
-------------- 

Teven är fixad och på plats. Tack vare syrran och tack vare att jag hittade monterings-beskrivningen. Jag är grymt nöjd och den är nästan ännu snyggare än förra teven, om jag får säga det själv.
--------------- 

Efter det var det dags för att träffa Emma för ett glas vin innan En julsaga började. Som jag hade väntat var teatern hur bra som helst. Och själve Dickens dök upp.
Efter teatern drog vi vidare till Blå och åt och drack.
Sedan vidare till Harrys, där vi träffade den där killen. Han var görfull och görkåt på Emma. Men ändå rolig och trevlig. Till en början.
Eftersom min sista buss hade gått gick jag med på en efterfest hon Emma (för att inte lämna henne ensam med den överförfriskade mannnen).
Väl hos Emma fick jag nog.
Jag tål en hel del men att bli kallad bland annat surkärring, idiot och "har du inte fått nåt på ett tag, eller", från en fulkille som jag känt i en timme, blev för mycket. 
När Emma sedan sa att hon inte ville ha honom kvar valde jag att säga det rakt ut åt honom. Fatta vinken, liksom.
När han då började tjata om folkölen och taxin som han hade betalat blev jag bara ännu mer arg. Jävla korkskalle! 
Men det gick som det gick. Hur som helst så tröttnade jag och tog en taxi därifrån. Nu är jag hemma alldeles för sent och jag ska vara finkulturell även imorgon. Sunset boulevard med Maria Lindqvist blir det då. (Men oroa er inte, Emma är okej och kan ta hand om sig själv).
Men nu ska jag SOVA!

Melissa Horn - 
Alla låtar. Bara för att jag säger så. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0