"Fem dalmasar i Värmland. Vad fan gör vi här?"

Behöver jag ens säga att jag har haft en toppenhelg?
Hur som helst så kommer jag kunna leva på den här länge.
--------------

Prick klockan 18.00 ringde Flanders i fredags och ville ha guidning den allra sista biten till huset. Med sig i bilen hade han en Martin och en Olle.
Jag tvingade dem att se på Sveriges sista match i EM och jag tvingade dessutom dem att gå och handla i pausen eftersom jag inte ville missa en minut. (Och sa inte jag att Sverige skulle bli kvar i turneringen lika länge som jag hade tenta? Tänk så rätt man kan ha. Och tänk så dåligt man kan spela.)
Det blev tacos och sedan två omgångar Settlers på golvet i min lägenhet. Det var på gränsen att spelplanen fick plats eftersom vi hade två orginal-spel och ett tilläggsspel. Det blev en stoooor ö.
------------- 

På lördag förmiddag åkte vi in till stan och mötte världens bästa Isabell som kom med bussen. Sedan en tripp till bolaget. Inte långt därefter började festen. Och villken fest det blev! Om ni hade sett bilderna därifrån hade ni förstått, men vi har paktat ihop oss och bestämt att dessa bilder bäst stannar inom gruppen. När till och med Martin tycker att bilderna inte ska upp på Facebook, då vet man att det har gått lite för långt. Men jävlar vad kul det var!
Vi hade bestämt oss för en hemmafest men till slut hamnade vi iaf på Blue moon bar. Det var väldigt glest på dansgolven och jag tror att vi utmärkte oss ganska rejält, så vilda som vi var. VIP-hyllan hade nog grymt kul åt oss. Men det bjuder vi på, för det hade vi också.
Efter stängning bestämde vi oss för att promenera hem. Det var ingen bra idé. Det tog evigheter. Och det var så kallt.
Men efter en hel del kalla dopp i snön kom iaf alla hem någolunda helskinade.
 

För att sammanfatta kan jag säga att kvällen innehöll precis allt som en toppenkväll ska göra.
-------------

Dagen efter var vi inte lika pigga. Göteborgarna skulle börja sin resa 16.15. En kvart innan det började de packa.
Det enda som var synd var att helgen fick ett så tråkigt slut...
-------------

Flanders kände sig inte pigg nog att köra hem till Skövde igår så han stannade en natt till och åkte tidigt imorse. Det var skönt att inte alla åkte ifrån mig samtidigt, man känner sig så otroligt ensam då. 
--------------

Min lägenhet såg ut som ett bombnedslag igår. Extra roligt var det ju att mormor, Gunne, Margareta och mamma kom förbi på ett besök. Klockan var halv tre och vi hade inte förmått oss att dra upp rullgardinen ens. Och vi låg kors och tvärs över hela golvet. Det var otroligt roligt. 
"Ojdå. Är ni lite trötta idag" sa de och skrattade. 
--------------

Jag har fortfarande inte orkat städa upp alla madrasser eller diskat berget som står i diskhon. Jag tror att jag är bakis fortfarande. Men det är det värt.
Mitt Settlers är numera ute på äventyr i Göteborg eftersom ingen hade ork att sortera ut spelplanerna från varandra.
--------------- 

Idag började nya terminen. Jag hade sådan skarp sinnesnärvaro att jag hamnade på fel introduktionslektion. Skulle alltså inte ens brytt mig om att gå upp ur sängen imorse. Men men.
--------------- 

Roligast under lördagen:
"Som man pumpar får man ligga" -
"Jag är miljöbeskattad"
"Do you have a flag?"
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja bakis får man vara ibland, hade jag med vilja varit :P

Mja man får ta till det man har när man är lite uttråkad :) Kommer du hit och hälsar på snart då? Tror allt Stockholm behöver lite med dalkullor :) eller iallafall utflyttade dalkullor :P

2010-01-26 @ 21:51:07
URL: http://rockon86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0