01-01-2010

Jag är toknöjd med början på det nya året, det nya decenniet. För att jag har så härliga vänner, helt enkelt.

Torsdagsförmiddagen gick åt till att sova för länge och slappa fram tills det var dags att börja förbereda nyårsmiddagens förrätt - minipajer med varmrökt lax. Hör och häpna, dom blev jättegoda!

Men som vanligt så missbedömde jag tiden och kom iväg till Flanders sent. Men det visade sig att pojkarna också hade missbedömt tiden och inte börjat med sina förberedelser i tid. Så det gjorde inget.
Efter den tokgoda maten blev det Master of television-spel och guitarr hero fram till tolvslaget. Där ute på gården beblandade vi oss med granngårdens gäster tills raketerna hade tystnat.
Sedan blev det ännu mer spel och avkoppling i soffan. Och helt plötsligt hade alla utom jag och Olle gått och lagt sig och klockan var närmare 06.00. Då var det bara att dra på sig täckbyxorna och vandra hemåt.

Idag klev jag upp vid 13.00 och det dröjde inte länge förän Flanders ringde och ville börja spela. Han som hade sovit länge. 
Jag tog mig i kragen och pulsade dit. 
Och för första gången på evigheter vann jag en omgång av Settlers! Vilken otroligt bra början på det nya året. Martin blev arg och rotade till hela spelplanen. Det var otroligt roligt. 

Nu är jag dödstrött och vill bara sova.

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0