Vart tog helgen vägen? Packade någon ner den?

Ännu en helg börjar lida mot sitt slut. Och det har verkligen varit fullt upp non stop.
Igår uträttade jag och syster en hel del ärenden. På Ikea, Gengåvan, Plantagen och Maxi. Bilen blev fullproppad jag fick nästan ta bussen hem. Någon timme efter hemkomst fick vi klartecken av (före detta) grannen att det var okej för syrran att börja flytta in. Så då var det bara att börja bära. Fram och tillbaka, fram och tillbaka... Tackar gudarna för att lägenheterna var på samma våningsplan iaf. 
Som tur var kom Frida förbi och hjälpte till med de sista tunga sakerna (som soffan till exempel som vi lyckades kila fast i dörröppningen). 
På kvällen blev det melodifestivalmys i nya lyan tillsammans med den andra grannen. (Varför kommer jag aldrig ihåg vad hon heter?!).
--------------------

Denna dag började med att jag hjälpte syster dammsuga gamla lägenheten medan hon skurade för fullt.
Efter det har jag agerat korrläsare och läst igenom Lindas 50 sidor långa Torsby-rapport som hon ska lämna in imorgon.
------------------- 

Nu har vi dessutom fått en ny granne. En ung kille har nu tagit över syrrans lägenhet. Träffade honom och hans flyttkompisar idag. De var mycket trevliga hela bunten och de har redan stora planer för hela huset. Lite mer testosteron i detta hus skadar ju inte.
-------------------

Jag har fått någonting att fundera på också. Mamma, Carina och Linda vill tydligen åka till Grekland i april. Och de vill att jag ska följa med. Men jag vet inte om jag varken har pengar eller tid att åka. Jag vet inte ens om jag vill åka... Om jag känner mamma och Carina rätt så vill de bara ligga på stranden, vilket jag tycker är någonting av det tråkigaste och ointressantaste man kan göra på en semester. Linda bara tjatar att jag ska följa med... Frågan är om jag ska vara alla till lags och följa med och ha trevligt eller om jag ska spara mina pengar tills någon vill följa med mig till London (dit jag VERKLIGEN vill åka). Jag måste bestämma mig innan fredag. Suck! -----------------------

Jag är dödstrött och allmänt uttråkad så jag ska krypa ner i sängen och läsa en stund istället. 
För alla får ligga. 

Puss, hej.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0