Fantastisk helg med fantastiska vänner och ny hook-up

Helgen var hur bra som helst!
Under fredagskvällen blev det lugnt med en omgång Settlers och Idol. Under lördagen gjorde vi stan med en julmarknad på slottet, Ikea och Marieberg.
Jag hade siktet inställt på att hitta ett par nya fina skor, jag visste precis vad jag ville ha. Till slut hittade jag dem och jag var bara tvungen att köpa dem. Men 800 spänn för ett par skor är fan inte okej. Egentligen. Så mycket har jag nog inte pungat ut för alla mina tidigare skor tillsammans. Men va fan. Ibland vill man bara lyxa till det.
fina skor
Sedan åkte vi hem till Flanders och lagade trerätters. Elin tog hand om förrätten, Flanders tog huvudrätten och Martin och Olle basade över efterrätten. Jag då? Jag tilldelades platsen som förstekock och skulle springa mellan alla. Men jag var mest DJ.
Och jäklar vilken fest det blev. But you had to be there.
Senare tog vi en taxi in till Satin. Råkade hamna i VIP-kön men charmade oss in ändå.
Som vanligt utmärkte vi nog oss riktigt ordentligt på dansgolvet. Men när ingen känner en kan man verkligen släppa loss. Och jävlar vad kul det var!
Kvällen slutade dock med onödigt tjafs som sänkte stämningen. Men det är sådant som händer.
Under söndagen låg vi som slagna hjältar över hela golvet.
------------------
Jag har funderat på en sak. Hur kommer det sig att jag kommer mycket bättre överens med pojkar? Eller, överens är väl fel ord, för överens brukar jag väl vara med många. Men på något sätt är det lättare att prata med pojkar. Vi gör ett projekt i skolan nu och i gruppen är jag och två pojkar. Och det är lätt den bästa gruppen jag har varit med i. De är lätta att prata med och jag är inte så "intimidated" som jag brukar vara.
Men det behöver ju inte ha någonting med kön att göra, de kanske bara är bra människor. Vad vet jag?
----------------
För övrigt så finns det andra pojkar som driver mig till vanvett. Fast ändå inte. Bara det att jag inte vet vad jag känner, bör känna, eller ens om jag bör vara förvånad för att jag faktiskt inte känner någonting. Jag vet helt enkelt inte.
Men jag vet vad jag behöver. Jag behöver en ny hook-up. Alltså inte en hook-up som i benämningen one-night-stand, utan en ny fokusering. Alltså någonting eller någon annan att tänka på. Min senaste nya hook-up sket ju sig totalt. Och kanske behöver jag en hook-up för att inte tänka på det/honom också.
Så om någon vill fixa en blind-date åt mig eller vill tala om för mig vem eller vad jag ska fokusera min energi på, så är jag på. Jag är på, helt enkelt. Fast kom ihåg att det handlar om en hook-up. Ingenting annat.
---------------
Om en vecka börjar World cup. Eller "för-VM" som media verkar tycka om att kalla det. Det är så fantastiskt och jag är så jäääävla laddad! Fast någon stor svensk förhoppning har jag verkligen inte. Varken på WC eller VM. Mer än halva bemanningen verkar vara skadad och det bådar inte gott för varken WC eller VM. Och jag begriper inte varför Jernemyr inte ens verkar vara på tal. Och bland andra Marcus Ahlm tackar nej till VM. Men han har i och för sig en väldigt bra ursäkt eftersom han tydligen ska bli pappa under VM. Men ändå, fan be frugan knipa igen!
Men ett plus i kanten är ju att många verkar förespråka Boquist som extra utespelare i VM. Det gillar vi skarpt!
Nu måste jag sätta mig och skriva intervju.
Puss, hej.
Slagsmålsklubben - Ovningskora
Bara för att det var den första jag kom att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0