Mingel. HotSpot. Och resten.

Nu var det nästan en vecka sen jag uppdaterade igen. Skärpning!
Men den här veckan har det varit ganska fullt upp.
--------------

Onsdagen fylldes med städning, dammsugning och dammtorkning. Det är väl den enda nackdelen med att solen kommer fram, att alla mina mörka möbler blir så förbaskat dammiga på en gång.
Efter min dammning åkte jag ner till bolaget och införskaffade en flaska vitt vin. Nina dök upp vid fyra och så satt vi och drack vin och pratade innan vi drog vidare till det där MKV-minglet på Båten.
Själva minglet var ju ganska meningslöst faktiskt, men Båten var väldigt mysigt och det var riktigt härlig utsikt med den sena solen.
--------------

Det blev alldeles för lite sömn innan det var dags att dra sig tidigt upp till universitetet och spendera torsdagen på HotSpot. Sjukt mycket folk och väldigt mycket utställare. Mina utställare var trevliga och deras verksamhet lockade mig enormt. Men i övrigt kände jag mig mest i vägen. Utställar-Thomas jobbade på universitetet så han visste redan allt som jag egentligen skulle hjälpa till med och han visste var allting fanns och vart allting låg. Så jag kände mig mest överflödig. Men det var helt okej ändå.
--------------

Jag var hemma ifrån universitetet vid 17.30. Då var det bara att hoppa in i duschen och göra sig klar. Vid 18.20 åkte jag med Jessica och syster till Nöjesfabriken.
Eftersom jag inte fick komma in förrän 19 så gick jag upp till Emma och tog ett glas vin innan jag gick tillbaka. 

Banketten var väldigt mysig. Jag blev förvånad över att man kunde göra Nöjesfabriken så fin. Väldigt god mat, även om SFS-banketten hade betydligt bättre mat. Men mina utställare övergav mig. Helt och hållet. Eftersom det var bordsplacering slutade det med att jag hade två lediga stolar på min högra sida och en på min vänstra sida. Så jag kände mig ganska ensam. Men de andra runt bordet tyckte synd om mig och efter förrätten var de snälla nog att flytta in mot mig så jag också kunde delta i samtalet. Men vi ställde nog till det en del för servitörerna. Men ändå.
Efter det var det underhållning med någonting som hette Ål-in band. Helt okej.
--------------

Fredagen blev lugn. Jag låg mest i soffan och såg en massa film. Så blev det väl mest under lördagen också.
-------------- 

Idag skulle jag egentligen till skolan och börja jobba på ett grupparbete, men precis när jag skulle börja dra mig iväg fick jag veta att Rebecca satt fast i Årjäng. Så det blev inget. Istället stannade jag hemma och tvättade. Kul, kul.
-------------

Imorgon blir det visst någon form av presskonferens-övning i skolan. Det kan ju bli spännande. 
-------------

Usch vad jag bara rabblar en massa strunt. Men när det väl händer någonting roligt så måste jag väl berätta om det. Inte bara klaga hela tiden. 

Puss, hej.     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0