Dalarna i Gbg.

Ojojoj, vilken helg jag har haft.
Jag visste att det kunde bli kul men jag hade inte så höga förväntningar.

Kom till Göteborgs stad klockan tolv på fredagen. Martin försökte skrämma mig men misslyckades totalt. Sedan åkte vi hem till honom och hans pappas lägenhet. Fick lite lagad mat och sedan drog vi ner på stan i väntan på att Flanders skulle dyka upp. På kvällen blev det två omgångar Settlers, kortspel, chips och öl.

Vi sov alldeles för länge på lördagen och kom inte in till stan förrän lagom till lunch. Pojkarna letade kläder och jag impuls-klippte lugg.
Isabell mötte upp oss för att sedan ta sällskap med oss hemåt Ida.
Det tog en evighet för pojkarna att bestämma sig att de skulle med. Men de ångrar sig nog inte alls gissar jag.

Tacos, dricka, guitar hero och kastande av chilinötter hemma hos Ida och Crille. Det var grymt kul att träffa Ida igen.
Vissa var fullare än andra och vissa tyckte det var kul att kasta ner chilinötter i min urrigning. Vi tog oss till slut i kragen och drog oss in till stan runt 01.30. 
Efter förfesten kunde allting ha gått mycket bättre. Bankomatsystemet var helt nere i hela innerstan vilket försenade vårt planerade besök på Sticky.
Till slut tog vi oss ändå in men då hade Isa tröttnat och åkt hem och Ida hade försvunnit. Och så var dom bara fyra kvar. 

Efter Sticky ville jag träffa Olof som var på ett annat ställe. 
"Det är inte så långt dit, vi kan gå" sa dom. 
Måååånga smärtsamma minuter senare träffade jag Olof. 

Hemma var vi igen 06.30 och snubblade över morgontidningen. Men klockan skulle ju ställas om så egentligen var den väl 05.30. 

Men jag mådde så oförskämt bra i igår. Trots att det blev alltifrån mintu och tequila till vin och öl under kvällen. Mådde inte ett uns dåligt fast jag var ju otrooooligt trött hela dagen. 

Den planerade frukosten hos Isa blev det ju ingenting av tyvärr, eftersom vi sov långt in på eftermiddagen. 

Men hur som helst. Jag hade en grymt rolig helg. Nu är det bara att börja planera nästa.
Synd bara att min kamera la av lagom till vi kom till Ida. Men Isas gick ju varm och jag längtar efter bilderna.

På tal om ingenting. Den språkliga ackommodationsförmågan är facinerande.  

: Tonight´s gonna be a good night : 
: Touch these days and I´ll kill you :
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0