Det blir bara stökigare ju mer man städar

Hipp hipp hurra. För det är handdukens dag idag!!
Eller, nu ljuger jag ju lite, för klockan är över tolv vilket gör att det är tisdag nu. Men igår då, då var det handdukens dag.
Vet ni inte vad handdukens dag är?! Shame on you!
Den infödes 2001 till minne av världens bäste författare (enligt min mening) Douglas Adams. Om ni inte fattar kopplingen mellan handdukar och Adams så har ni inte läst Liftarens guide till galaxen och då är det ännu mer shame on you!!
En annan av hans böcker läste jag ut för ett par veckor sedan; Tedags för dystra själar. Ett hett tips till alla som gillar Adams och har en viss förkärlek till nordisk mytologi. Behöver jag ens säga att jag älskade den?
------------

Tyvärr har det inte blivit så mycket handduksfirande för min del idag. Istället har jag roat mig med att städa. Jag har rensat igenom mina överfulla garderober och sorterat bort en massa kläder som jag inte förstår varför jag ens äger.
Nu ser mitt rum ännu mer ut som ett slagfält än det gjorde igår.
Det blir bara stökigare ju mer jag städar.
Och så har jag så klart tagit en sväng på vägen med min röde vän. Han blev nog glad att jag gav honom lite uppmärksamhet för han startade direkt utan problem och klagade minimalt. Tack för det.
------------

Imorgon har jag en dejt inplanerad med världens bästa Sandra. Vad vi ska göra vet jag inte men jag tänker nog föreslå en fotosession.

Nu är klockan sådär mycket igen och jag ska försöka sova.

Puss,  hej.

Douglas Adams - Liftarens guide till galaxen
Läs den. Älska den. Se den INTE på film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0