Hör och häpna; ett nytt projekt på G

Jag kan inte bestämma mig om jag ska åka hem till dalaskogarna nästa helg eller inte. För nu har jag ingen lust att fylla år längre.
Att fylla år innebär som vanligt bara en massa krångel och man räcker ändå inte till.
Nu hoppas jag liksom på att jag ska få ihop jobb så jag inte "har tid" att åka hem. Men då blir ju det fel också.
Får vänta och se om jag får klartecken att vara ledig först och främst.
---------------

Mamma ringde idag.
"Du kanske ska skriva en bok" sa hon.
Hon brukar säga så lite titt som tätt. Men den här gången menade hon det. Det var liksom därför hon ringde. Och jag blev så glad!
Jag har tänkt på det ganska mycket tidigare. Nu känns det liksom som man har fått ett klartecken. Ett okej. 
Så jag har bestämt mig. Jag ska ge det ett ärligt försök, 
Och blir det ingen bok, så kanske det kan bli någonting annat. 
Skratta åt mig om ni vill.
---------------

Kvällen har spenderats hemma i systers nya lya. Den var riktigt mysig nu när hon börjar få ordning på allt. 
Vi satt framför teven och såg första slutspelsmatchen för Färjestad
Det är liksom nu det är värt att se på hockey. Nu när det liksom kan bli spännande. 
----------------

The Hives har en spelning i stan den 27e. Jag är grymt sugen på den. Hade varit riktigt kul att se. Om inte annat bara för att kunna säga att man ändå har sett dem en enda gång. 

Puss, hej.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0