En ordentlig kusin-vitamin

Imorse kände jag på mig att jag skulle få spendera dagen liggandes utslagen i sängen i magsmärtor. 
Jag hade nog legat där fortfarande om det inte vore så att jag hade en lunch planerad med kusinerna.  Och med lite Ipren i kroppen klarar man det mesta. 
En lunch på Sabaidi med lite väl kryddstark mat för min smak, ett varv på G-land och sen hem för en kubb-match med Sara. Jag vann såklart. 
-------------

Lite senare packade jag in Sara i Joxen och så brummade vi iväg till Sommarvägen. Vi åt snacks och såg på Bröllopsduellen, som inte alls var en film i min smak. De övertalade mig... nej förlåt, de tjatade till sig två omgångar Jatzy som inte alls är ett spel i min smak. Det enda positiva var väl att jag iaf inte kom sist. 
Sedan hoppade de ner i bubbelbadet och jag fick sitta bredvid och ansvara för tv-volymen. 
Jag plågade mig igenom ett gammalt avsnitt av Big Brother som Sara insisterade på att se. När det sedan kom ett till avsnitt gav jag upp och brummade hem. 
Jag lämnade dock inte Sara till sitt öde, utan hon hölls gisslan av Maria som inte vågar sova ensam när Bråmå är borta på jobb. 
-------------

Nu är jag hemma och ska läsa några sidor innan jag ska försöka somna. Ett par Ipren till och det går nog bra. 

För tydlighetens skull ska jag väl påpeka att det inte alls var en dålig kväll, utan faktiskt en riktigt bra sådan. 

Puss, hej. 

Dj Mendez - Adrenalina
För att jag sa ju att det var ett gammalt avsnitt av B.B. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0