Första dagen på Äventyr 2009

Jag hade ett så bra rubrikförslag för bara någon sekund sedan. Men jag måste ha ätit upp det... Det blev som det blev.
-----------

Första dagen tillbaka på Mora-redaktionen är avklarad. Det blev en liten reunion och alla berättade vad de gjort det senaste året. Tänk att det har gått ett helt år.
Annars har det varit en alldeles för lugn första dag. De intressanta tipsen har varit som bortblåsta och jag var ändå för ringrostig för att få någonting vettigt gjort.
Men det blev iaf en tripp till Vika tillsammans med Dan. Han skulle till Vika-dagen i hembygdsgården och jag var iväg och träffade en pratglad gammal gubbe på 92 år som givit ut en skiva.
Jag hoppas att det blir en bättre dag imorgon.
-------------

Jag bad chefen om att få ett parkeringstillstånd nästan så fort jag kom till jobbet idag. Mest för att undvika att upprepa förra årets parkeringsböter. Men det visade sig att inte ens de ordinarie reportrarna fått några sådana lappar iår.
"De har väl börjat känna igen våra bilar", säger hon.
Hur som helst så slutade det med att jag just nu kör omkring med ett parkeringstillstånd från 2007 som det står Hans Olander på, i framrutan.
--------------

Jag sov urdåligt inatt, förmodligen för en viss jobb-nervositet. Så efter jobbat lyckades jag såklart däcka i soffan framför teven.

Ikväll fick jag även se ett välbekant ansikte i teve-rutan på GävleDala. Där satt Johan Gren i chockturkos slips och såg oerhört vuxen ut. Han har varit där på tv4-redaktionen rätt länge nu men jag har alltid lyckats missa hans sändningar. Fram tills nu. Bra där, Johan!
--------------

Klockan är mycket och jag är lite sådär övertrött. Ska nog låta hjärnan och ögonen vila lite från datorn nu.
Äventyret fortsätter imorgon.

Puss, hej.

Kommentarer
Postat av: Emma

De släpper nog snart, så är det väl jämt de första dagarna på jobb :) Ja om du inte lyckas se mig i vimlet så beror det nog på att jag står och bråkar med turister på bullsjön. Men fredag har jag tänkt att jag ska få ta mig en öl eller två, kanske syns då? Puss

2009-07-07 @ 20:51:39
URL: http://rockon86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0