"Vet du vad vi hittade på OK? Vi hittade dig."

Dagen har varit helt okej. Fast jag inte har hunnit med allt jag tänkte att jag skulle göra. Men det gör som vanligt inte ett skit.
-----------------

Dagen började med kalas. Syrran fyller 25 nästa vecka och vi tjuvstartade med ett kalas eftersom hon åker tillbaka till Karlstad imorgon och stannar där.
Bara mormor och morbror Gunnar kom från Mora. Inte ett dugg förvånande. Som vanligt.
Eftersom det fanns så mycket fikabröd och tårta bjöd vi även in farbror Per och Agneta, Maria och Bråmå
Mormor och Gunnar stannade lite längre och åt lunch innan de åkte hem. Vi fick min favoriträtt. Också som vanligt. 
Pappa, Linda och Gunnar åkte iväg till OK/Q8 för att leta någon sladd till Lindas bil. 
"Vet du vad vi hittade på OK? Vi hittade dig" sa Linda när de kom tillbaka.
"Va?" frågade jag och fattade noll. 
Nu sitter jag här med en biltidning i handen. I den finns min byline. Helt onödigt igentligen. Men den är där. Från ett litet extraknäck jag gjorde i somras. Som jag helt hade förträngt. 
Så nu är den där. Jag har min byline i en biltidning för första, och förmodligen sista, gången. Helt i onödan. 
------------------

Senare under dagen konstaterade jag att min bil är värdelös. (Den ska skrotas för övrigt.) Den är helt kass och jag hatar den över allt annat just nu. 
------------------

Imorgon åker jag också till Karlstad. För ett kanske-möte på fredag. Åker tillbaka till Malung nästa vecka. 
Jag kom på en kanske-lösning till ett av mina projekt. Men nu har jag liksom tappat lusten och jag ska nog istället åka hem till lägenheten och ta mig en funderare. 
Jag vet liksom inte om någonting är värt det längre. 
-----------------

Jag har inte bestämt om jag ska orka dra med min datorn ner till K-stad imorgon. Jag har så mycket annat skit som ska släpas med på bussen. 
Men det kan bli en väldigt långsam helg utan den. 
Men samtidigt känns det som det kvittar just nu. 
Jag är lite nere. 
-------------------
Puss, hej.   

: I´ve got one hand reaching for heaven and the other one´s dragging in the dirt.
And I´ve got two souls, one´s gonna love you and the other one is gonna cause you hurt :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0