Vissa dagar reder sig trots allt

Det har varit en bra dag.
Efter frukost började jag dagen med att kånka upp ett hundratal kilo reklam in till lägenheten. Torsdagar är alltid lika roliga.
Sedan tog jag bussen ner till turistbyrån för att hälsa på syster. Passade på att gå upp till biblioteket och kollade. Har fixerat in mig på en bok som jag måste läsa. Så klart hade de inte den här i stan, den fanns i Säffle av alla ställen. Men nu har jag iaf beställt den.
Efter det tog jag mig ner på stan och sedan vidare mot Bergvik och Ikea. Försökte leta reda på de där korgarna (vet egentligen inte alls vad jag ska kalla dem/det, så jag säger korgar). Hittade inte dem heller. Istället köpte jag med mig två söta blommor som nu står fint i fönstret. Det blev genast mycket hemtrevligare när det kom in lite grönt i rummet. Vår tidigare vän som vi fick av svärmor verkar ju ha självdött. Nu önskar jag bara att jag fick upp lite fler hyllor på väggarna så jag kan fylla även dem med grönt.
Efter Ikea gick jag på Maxi och handlade. Köpte en massa frukt och grönsaker (eftersom den gröna avdelningen på Pekås är ganska kass).
----------------

När jag kom hem lagade jag gryyyymt god mat. Jag är stolt över att det faktiskt blev så gott som jag hoppades. En mumsig grönsaks- och laxgratäng med en massa olika grönsaker, sås och perfekt lax. Mums!!

Ser den inte gott ut? Detta är dock innan såsen, osten
och paprikapulvret hade tagit plats på toppen.

----------------

Imorgon ska jag hänga med ut på after work. Starboys ska spela och vi ska se vad vi kan ha att vänta oss eftersom de även ska spela på vår bankett om tre veckor.
Innan dess ska jag sortera en massa mer jävla reklam och ge mig ut och kolla läget längs mitt joggingspår.

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0