Det stormar. Och jag hatar det!

Den ensamma helgen i Karlstad fortsätter. Som tur är har den inte varit så värst ensam trots allt.
Gårdagskvällen tillbringades med storasyrran.
Efter en smått kaotisk förmiddag och eftermiddag föreslog syrran den strålande idén att käka tacos hemma hos henne. Eftersom jag hade tvättid bestämde vi att hon skulle ta bussen hem till mig. Det blev mumsig tacos, chips och Sex and the city-filmen med tillhörande drinkar. Jag blev faktiskt possitivt överraskad av filmen,

Dagen idag har också spenderats med syster. Denna gång på stan. Vi hade bestämt att ses klockan tolv på torget, men eftersom det var så otroligt skönt att ligga kvar under täcket och för att jag skulle slippa stressa, bad jag om en halvtimme extra. Som blev ca fyrtiofem minuter.
Så gick vi från affär till affär och besökte till slut det nya cafét som tydligen dykt upp.
Syster var bjuden på fest ikväll och tyckte att jag skulle följa med. Jag tackade nej, men just nu ångrar jag mig ordentligt.

Sen jag kom hem har klockan gått plågsamt sakta.
För en stund sen var jag beredd att ge upp och krypa i säng, men så hittade jag Beck på tv4plus. Och Beck är alltid bra, så jag blir nog kvar i soffan ett tag till.

Jag är ganska säker på att jag kommer att blåsa bort inatt. Helt ensam. Det är fan storm utanför fönstret. Hoppas att fönstren håller.
Jag hatar verkligen när det blåser såhär. Och jag är helt ensam.

Nu fortsätter Beck...

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0