Dalarna i mitt hjärta. Men Karlstad är rätt bra också.

Jag fick en penna av Dennis igår. Som det står FaluKuriren på. Och i tisdags när jag satt och åt lunch pratade en dalmas på Rix FM. Jag blev alldeles varm i kroppen och satt och smålog för mig själv.
Vad jag försöker säga är att jag har hemlängtan.
Jag har inte varit hemma på en evighet nu, känner jag.
Sambon är hemma i dalaskogarna nu och har varit hemma flera gången på den senaste tiden. Betydligt mer än vad jag har.
Egentligen skulle jag vilja åka hem imorgon, men jag slutar halv sex här i Kristinehamn och sista bussen från Karlstad går vid fem. Så jag får spendera ännu en helg i den tomma lägenheten.
Men jag vet ju också att om jag skulle åka hem så kommer jag att ångra det inom några minuter.. Så en slappehelg i min ensamhet låter nog egentligen rätt bra.

Men jag säger bara det, ibland är det väldigt skönt att man har en sambo som pratar dalmål!

: I chose this city and you know it chose me :
För att det är ord av Christian Kjellvander, helt enkelt. Och för att det verkligen är så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0