Arga pendlare och en tidig morgon.

Jag är heltfruktansvärtfantastiskt överlycklig. Det var osäkert och osagt ett tag men nu är det bekräftat.
Min husgud Christian Kjellvander kommer återigen att spela på Koriander. Den 27 november kommer han dit med sällskap av Lars Damien.
Nu gäller det bara att inköpa en biljett och hitta någon som vill göra mig sällskap. Men annars går jag fan dit själv. Jag vägrar missa honom.
Men den 27 november är så mycket mer än så. Då spelas nämligen EM-kvalmatchen Sverige - Polen. Handboll, om det var nån som inte fattade det. Så det är verkligen en dag att se fram emot. Och även om Sverige är så kassa mot Polen att de förlorar, kan i alla fall inte Kjellvander göra mig besviken.

Just nu sitter jag på jobbet efter en alldeles för tidig morgon. Eftersom jag hade bokat in ett möte med några arga pendlare var jag på stationen redan klockan sju imorse. Och det känns nu, vill jag lova.
Jag sitter här och försöker få ner en väldigt komplicerad historia till begriplig svenska utan att tappa läsarnas intresse.
Och jag måste ringa en del samtal angående den komplicerade historien. Och jag drar mig för det, för det blir alltid så dålig stämning när man ringer såna samtal.
Men måste man så måste man.

De andra på redaktionen har kurs i det nya programmet Newspilot. Jag skulle också vara med var det tänkt, men på morgonmötet imorse berättade chefen att de skulle skjuta upp premiären för det nya programmet en vecka. Och eftersom jag bara ska vara kvar här en vecka till, och redan kan programmet till viss del, tyckte han att det var bättre att jag jobbade istället.
"För att få ihop ett lager inför nästa vecka" menade han.
Och visst, det har jag ingenting emot, men det kan bli jobbigt sen när jag ska hoppa in på helgerna och inte vet alla inställningar till nya programmet. Dessutom har de en ny version som jag inte har jobbat med, såg jag nyss.
Menmen.

Nu ska jag fortsätta med de arga pendlarna.
Och det är så skönt att det är fredag!!!!!

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0