Turist? Javisst!

Oj vilken dag det har varit.
Jag och Malin körde igång med vår idé och den har fyllt vår dag till bredden.
Vi har helt enkelt varit äkta turister i Mora för en dag. Eller, tja, mer Malin än jag kanske. Jag fick leka fotograf.

Efter att ha gjort en enkät började vi dagen i dalahästfabriken. Malin var imponerad medan jag gick runt och gäspade. Har ju sett allt det där några gånger för mycket.
Sedan fortsatte vi i Vasaloppsmuseet. Det var rätt kul. Faktiskt.
Sedan gick vi till Zornmuseet och Zorngården. Inte min typ av aktivitet direkt.
Efter det tog vi bilen och körde till Gesunda. Tanken var att vi skulle gå upp för berget, men vi slopade den idén rätt snabbt eftersom klockan sprang iväg för oss. Istället tog vi linbanan upp. Och det gör jag aldrig om. Höll ett så krampaktigt tag om stolen jag satt i att jag nu har ont i lillfingret. Malin fick agera lugnande medel och övertyga mig om att vi skulle komma både upp och ner i ett stycke. Och det gick ju. Men det gör jag inte om. Men maffig utsikt. Ohja!
Sedan for vi vidare till go-kart-banan. Jag bangade och tog istället några bilder på Malin när hon racade förbi. 
Vi avslutade dagen vid Tingsnäsbadet.  
Sedan var klockan nästan halv sex och vi var helt slut.

Imorgon ska vi bara försöka få ihop allt till någonting användbart.
--------------------
Imorgon är också en lyckans dag. Kanske är att ta i, men det är en väldigt bra dag iaf. För jag ska åka hem och känna på stämningen på Dansbandsveckan. Och hälsa på galningarna som snott mitt rum.
Och gå till doktorn förståss. Till en ny doktor. Så det kommer innebära att jag måste dra hela historien igen och allt kommer börja om från början. För att det är semester.
Men det innebär också att jag får gå tidigare från jobbet och vara hemma några timmar tidigare än det var tänkt från början. Mycket bra.
--------------------
Nackdelen är bara att vårt lilla äventyr idag har fått min bensin att gå åt som.. tjaa, bensin.
Jag har inte riktigt kommit på hur jag ska lösa det än, för jag kommer garanterat inte hela vägen hem på det jag har nu.. Men det ordnar sig.
--------------------
Det blev ett långt och flummigt inlägg det här. Och klockan gör som den har gjort hela dagen. Bara springer iväg.
--------------------
Chipp och god natt.

Kommentarer
Postat av: Bränd

Hemma alldeles för sent men bara för att det ska vara mindre av morgondagen, jag har sett mycket kompisar till dig idag och jag änskar att du varit här!! om 6 h och 40 minuter börjar jag...jag är väl bränd i huvet som vanligt som är uppe så här länge men det är det alltid värt för din skull!!! Puss RG

2008-07-17 @ 00:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0