Nu händer det grejer, vill jag lova.

Vart tog alla timmar vägen idag? Jag har verkligen ingen aning. Jag kom nyss hit ju. Egentligen var det fem och en halv timme sedan, men jag har haft så fullt upp att jag verkligen inte hunnit med någonting. 

När jag precis hade kommit för att börja mitt kvällspass idag rusade chefen in och berättade om en trafikolycka i Vattnäs. Jag tog min kamera och stack iväg. Efter mycket svärande åt den jävliga trafiken i Mora ringde chefen när jag kommit i höjd med Noret.
– Du kan komma tillbaka, Dan har ringt och det verkar inte vara nåt. 
Nähä, sa jag och vände tillbaka till redaktionen. 
När jag parkerat bilen hörde jag sirener, i form av en brandbil. Jag gick in på redaktionen och möttes av en springande chef.
– En trafikolycka i Garsås, kan du åka? 
– Ja visst, sa jag och gick tillbaka till bilen. 
Totalt kaos på riksväg 70 mellan Fu och Garsås, så där fick jag fullt upp. Efter lite smärre panik och klantigheter fick jag jobbet klart och åkte tillbaka. 

Sirenerna fortsatte och ljuda, och det lär inte vara sista gången ikväll. 
Nu sitter jag här och har hur mycket som helst att göra. Som tur är får ingenting av det plats i morgondagens tidning. 
Hade lite panik innan jag insåg att det faktiskt bara är torsdag idag och jag har hela dagen imorgon på mig att göra klart allt. Och tur är väl det. 

Nu är klockan halv sju och jag lär ha fullt upp hela kvällen. Och förbannat hungrig är jag också. 

Nåja, ska ringa räddningstjänsten nu och sedan fortsätta skriva. 

Puss, hej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0