Det blir aldrig som man tänkt sig.

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt idag. Inte alls faktiskt.
Just nu sitter jag inte med goda vänner och kärleken och dricker öl. Jag ligger i sängen hemma hos mormor i Nusnäs och är hemskt rastlös.
Och vilken dag det har varit. Fullt upp från morgon till kväll. Hann aldrig ens äta nån lunch. Har varit i Oxberg, Mora, Orsa och Kråkberg.
Åkte till jobbet en timme tidigare än schemalagt för att jag skulle kunna rulla hem mot Malung lite tidigare. Var tanken i alla fall. Men så blev det alltså inte.
Slurp, sa röda blixten och sen var bensinen nästan slut. Mycket kan ha och göra med att jag verkligen inte hittar i Orsa.
Det är ett under om jag ens tar mig till jobbet imorgon.
-------------
Så det blev inget Malung ikväll. Ingen lördagkväll på dansbandsveckan 2008.
Istället blev det en räksmörgås med mormor och en kväll framför teven.
Och jag som ville använda min nya klänning..
--------------
Två av fyra jobb är så gott som klara på jobbet nu. De övriga två har jag hela dan på mig att skriva ihop imorgon. Det borde finnas material i överflöd till måndagstidningen. 
--------------
Ska försöka få tiden att gå genom att läsa en stund nu.
--------------
Chipp och god natt.
---------------
: Kom och utmana mig inatt :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0