En förkylning på beställning

Vilken totalt värdelös dag det har varit!
Eftersom det inte blev någon skola idag, bestämde jag mig för att dra iväg till Storfors för att se vilka förutsättningarna var för ett av mina projekt.
"Det lär väl inte vara så svårt att hitta", tänkte jag. "Storfors är väl ganska litet och jag har ju varit där en gång förut"
Så jag satte mig på bussen imorse och åkte iväg.
Efter diverse felval av bussar kom jag till slut fram till Storfors. Precis när jag klev av bussen började det toksnöa och var skitkallt. 
Och tji fick jag. Det var inte alls lätt att hitta. Jag hade ingen aning om vart jag skulle.
När det sedan visade sig att det låg en bra bit bort, då gav jag upp.
Vandrade runt på måfå i snöslasket tills nästa buss tillbaka till Kristinehamn gick.
Nu sitter jag här och tokfryser.
Om jag inte var förkyld tidigare så kommer jag garanterat bli det nu.

Jag får helt enkelt sätta igång mitt projekt på ett annat sätt. Eller vänta tills bilen är återupplivad.

Imorgon ska jag upp till universitetet igen och hjälpa till med fbk-projektet.
Det är riktigt skönt att ha någonting vettigt att göra.

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0