Rubrikförslag, någon?

Några få timmar efter att jag hade kommit över tröskeln i Mobyn hade jag så tråkigt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Hade visserligen en del att göra, men ingenting jag hade lust att ta tag i. Gömde mig uppe på rummet istället. Jag är rätt bra på det.
Hur ska du klara dig om du inte vet vad du ska göra i höst, då? Om du har tråkigt redan, sa pappa.
Och han har helt rätt. Jag vet precis hur det kommer att bli. Vilken plåga jag kommer bli. Det är likadant varenda gång.
Du får nog starta något projekt, fortsatte han. Han vet precis hur jobbigt jag blir annars.
Nu när han inte ens kan tjata på mig om körkortet.
Och han har nog rätt. Jag ska faktiskt dra igång ett projekt. Ett ordentligt sådant. Ett som jag har planerat  i flera år men aldrig riktigt tagit tag i. Ska göra ett ordentligt försök nu i alla fall. Men känner jag mig själv rätt så vet jag ju hur det kommer sluta..
----------------
Igår spelade Christian Kjellvander i Karlskoga. Och Turbonegro, Och massa andra. Och jag var inte där. Det skär i hjärtat, men det var helt rätt beslut. För han har rätt, vi kan lägga pengarna på någonting annat istället.
---------------
De ska sluta sända barnprogram på SVT. Det är det värsta jag har hört! Hur tänkte de där?! Hoppas verkligen de gör Barnkanalen obligatorisk för alla, innan de flyttar. Hur kan de plåga barnen (och framför allt alla föräldrar) så hemskt, annars?!
---------------
Sitter och lyssnar på en gammal mp3-skiva. Det är skrämmande vilken musiksmak man hade för ett par år sedan.
---------------
Jag har blivit av med en massa bilder. Bilder som jag tagit på jobbet och som sedan blivit borttagna i brist på utrymme på minneskortet. Jag trodde jag hade lagt över dem till datorn. Det hade jag inte. Det är synd, för det var väldigt roliga kort. På Malin som Vasaloppsåkare,
--------------
Puss, hej....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0